onsdag 7 maj 2008

Agility!

I helgen provade vi på agility, inte bara på kurs som vi brukar köra på tyresö bk, utan nu var det på riktigt! Det var massor med hundar och förare och vi skulle tävla, det var officiell tävling men Siri var så smart att hon hade inte fixat någon tävlingsbok tll mig, så vi fick vara med men utom tävlan. Tävlingen var på Stockholms södra bk, så jag var i alla fall lite bekant med hindrerna å omgivningen.

Vi var sista startande, nummer 43 i Large klassen. Vi började med hoppklass och jag var lite seg i början, och slalomet var lite krångligt och det krävde lite mer tid och koncentration då jag kan inte riktigt kan det än, men jag klarade det faktiskt. Efter det ökade jag farten lite och då fick Siri minsann kuta på lite hon också! Jag var jätteduktig och sprang hela banan utan att springa bort eller hälsa på någon annan hund eller människa, men matte klantade sig på sista hindret så vi blev diskade, den klanten!

Siris kompis Lisa var på plats också och hennes pappa spelade in när vi tävlade, så jag finns att se här:

Om filmen inte fungerar kan den även ses här:
http://www.zippyvideos.com/8383816517576806/sirigibson/
Ni kan riktigt höra hur alla jublar när jag hoppar sista hindret från fel håll.. Eller inte riktigt, men ändå ;)

Efter vi hade kört var jag ganska trött. Sov i min bur den största delen av dagen men sedan skulle jag tydligen ut igen. Var sist startande i large i agilityklassen också men jag var ite lika taggad denna gång, var ju trätt för det var jättevarmt och jag hade ju redan hoppat massor! Jag hoppade några hinder i början men sen sprang jag och kissade lite i skogen, sen sprang jag till matte Eva som satt å tittade på vid sidan av ringen och sen var jag diskvalificerad - igen!

Men men, jag tyckte jag var duktig och vi ska tävla lite mer framöver, så vi får se vad det blir av det här med agility! ;)

1 kommentar:

Vimla sa...

HAHAHA FAAAN va roligt med en film, det såg sjukt bra ut!!!
I början såg han lite seg ut när han skulle sitta stilla, men SEN då jäklar får han värsta farten. Grymt bra jobbat, vi är störtimpade!

Jag måste ta och röntga lillfia så vi åxå får hoppa hinder så där!

Kram från oss!