lördag 13 september 2008

Nytt fritidsintresse...-Batik

Länge sen något hände härinne. Det har varit en fantastisk sommar. Jag har varit på Gotland med Vimla. Det var jättekul!! Jag tog mitt första CERT !!! Både jag och Siri var lika förvånade när det hände, sen blev vi jätteglada. Matte ska fixa bilder....så jag återkommer om det.

Men nu skulle jag ju berätta om mitt nya intresse. BATIK!!! Det kom sig liksom av en annan händelse....

Matte hämtade mig på dagis härom dagen, men inte skulle vi hem inte.
Hon skulle stå där och babbla med Emmi i en evighet.
Det var då.....det var då Katten dök upp vid huset. Det är Ajaj baja att jaga katter , men va då!!! Matte babbla bara och stod med ryggen till så hon såg ändå inte Katten....

Jag la in fyrhjulsdriften...lite tungt, upptäckte att Matte va med i jakten hon sprang efter och skrek (antagligen jaktrop) Tjoho, vi jagar tillsammans!!

Matte höll inte hela vägen fram...hon la sig i leran så jag fick släpa henne sista biten tills hon behagade släppa kopplet. Katten försvann -MEN så snygg Matte blev!!!
Jag hade ingen aning om att jag var så konstnärlig.

Matte gnällde över att hon blev smutsig och att det gjorde ont här o där, men lite måste man ju offra för konsten ;-)







1 kommentar:

Vimla sa...

Gillar skarpt din konstnärsgen ;) tänk om du skulle lära mig så kanske jag kan pröva på min matte åxå...men frågan är om hon är lika bra på att springa som din ;)

Vimlis