torsdag 11 oktober 2007

Skoldax!! :-(

Idag har jag gått i skola..med Siri. Min Lillmatte har börjat på nåt som heter Djurgymnasiet (inriktning Hund) De tror att man ska kunna lära sig nåt om hur hundar tänker o fungerar..ha, ha, jag är skeptisk! Hur som helst, idag fick jag följa med, för att vara ett 'praktiskt exempel' det var KUL!! Det började med att vi åkte buss o tunnelbana...och sen skulle jag få träffa HULKEN!!?? Asså fatta hur rädd jag va, med det namnet, det måste va en en grön MÖRDARHUND!!

Tiita där sa Siri o pekade, va, vadå, jag såg INGENTING..... plötsligt såg jag något röra sig bland löven på marken, va, va e de?? En RÅTTA., näe en liten gullig Chi huaaahuaaaaaa!!



Hej HULKEN, du va allt en trevlig 'liten prick'!!



Sen åkte vi buss igen, med en massa andra hundar o fnittriga tjejer..



Jag va så duktig och hittade det jag skulle, jag å Siri var såå nöjda (klöven va smaskig oxå)


Man behöver inte bara jobba i skogen, det räcker med att gå runt o va snygg ibland bara ;-)





Jag o min nya kompis HULKEN !!


Tjingeling HULKEN, vi kanske se en annan dag, nu e jag så slut..vill bara hem å sova..





Snipp snapp snut !? .... så var den dagen slut..

1 kommentar:

Vimla sa...

Hallå där sötnosen! Va roligt att du börjat i skolan ;)
Jag blev allt lite rädd när jag läste att du skulle träffa Hulken, hihi.

Kram och tass
/Vimmelkanten