söndag 28 oktober 2007

Jag är sjuk ;-(

Igår (Lördag) fick jag åka akut till Djursjukhuset. Matte märkte att det var nåt konstigt redan i Fredags. I går hade jag 40,5 i feber och kunde nästan inte röra mig alls. Det blev bråttom att komma iväg. På sjukhuset fick vi vänta en evighet innan vi fick komma in på ett eget rum. Det kom in en tjej som stack mig i båda benen så hon kunde undersöka mitt blod, hon va ganska snäll ändå.



Efter en stund kom Veterinären, han hade tittat på mitt blod och såg att jag hade fått Ehrlichios/Anaplasmos. Det är en sjukdom som sprids av Fästingar, jag hade en fästing för en vecka sen ungefär. Veterinären undersökte mig jättenoga och klämde o kände genom hela mig. Jag var jättetrött, men han fick klämma precis överallt. Veterinären tyckte att jag var duktig.


Han tyckte jag kändes lite uttorkad, så han sa att jag skulle få dropp, men det konstiga var att jag skulle få med mig det hem. Tjejen som jag träffade först kom in igen o hade en skramlig ställning med sig, hon stack en nål i min nacke och pumpade in vätskan där på två ställen, så jag såg ut som en sån där Kamel ungefär. Sen fick vi åka hem.


Nu ska jag äta medicin i 20 dagar (stora läskiga tabletter).
Det bästa är att jag redan mår MYCKET bättre och jag kommer förmodligen att bli helt bra igen., eftersom jag fick rätt medicin så pass snabbt.

Matte pysslar om mig och jag har fått äta Majsvälling med äggula i Sluurp.., jag ÄLSKAR majsvälling (och min Matte förstås ;-)

1 kommentar:

Vimla sa...

20 DAGAR!!!!! 20 DAGAR!!!!! 20 DAGAR!!!!!
Jag tror jag svimmar, de va de jobbigaste jag hört. Tror nästan du kommer gilla pillren sen ;) Eller så kommer din matte opererat in en genväg till din mage, typ som sondmatning, en PEZ fast tvärs om...haha.

Eftersom min personliga sekreterare alias matte skriver detta inlägg, kan jag passa på att länsa hennes chipsskål!!! Av ren barmhärtighet förståss, hon blir ju så tjock annars ;)

Puss på dig min prins!